Mini magazyn dla firm z branży e-commerce
E-commerce to jedna z najprężniej rozwijających się branży w naszym kraju. Coraz częściej oraz chętniej kupujemy przez Internet, przez co wzrasta zapotrzebowanie na sklepy online. Wiele znanych marek oferuje zakup produktów przez Internet, ale też powstaje coraz więcej małych sklepów, które oferują swoim klientom oryginalny, często niszowy produkt. Wśród tych małych sprzedawców często pojawia się problem z własnym magazynem. Przechowywać towar w domu, w garażu bądź piwnicy, zdecydować się na opcję dropshipping, kupić lokal czy może najlepszym rozwiązaniem będą magazyny do wynajęcia. Wątpliwości i pytań odnośnie przechowywania towaru w małym sklepie internetowym jest wiele, szczególnie na początku swojej przygody w e-biznesie. Co zatem będzie najlepszą opcją dla magazynowania asortymentu w e-sklepie?
Własny lokal dla e-commerce to duży koszt
Niewielki budżet, dużo chęci, ogromna motywacja i plan doskonały…wszystko wskazuje na to, że masz szansę zaistnieć w branży e-commerce, jednak brak Ci możliwości finansowych, aby zrealizować wszystkie swoje założenia. Chcesz, aby zamówienia były realizowane natychmiast, wysyłka odbywała się od razu po zaksięgowaniu płatności, a klient otrzymał towar w ciągu 2-3 dni. Decydujesz się więc na własny lokal, nierzadko finansując zakup z kredytu, a to kolejne comiesięczne zobowiązanie, które nie pozwala Ci zarabiać tyle, ile oczekiwałeś. Taka wizja raczej nie napawa optymizmem i może nierzadko już na starcie skutecznie zniechęcić. Po to otwieramy swój biznes, by zarabiać więcej. A zatem szukamy ekonomicznych rozwiązań, tniemy koszty i działamy po najmniejszej linii oporu. Ale gdzie składować cały ten asortyment?
Na zakup przestrzeni magazynowej mogą sobie pozwolić tylko duże firmy e-commerce, których budżet pozwala na tak duży wydatek. Własny lokal ma dużo zalet, jednak, aby go mieć, trzeba zapłacić i tu pojawia się problem, przy którym często trudno jest o racjonalne rozwiązanie. Wiele przemawia za własnym lokalem do magazynowania towaru. Szybki i łatwy dostęp o każdej porze dnia i nocy oraz pewność, że nikt niepowołany nie będzie miał do niego dostępu, brzmi kusząco. Ale wizja dużej inwestycji, szczególnie na początku raczej działa odstraszająco.
Dom to nie magazyn
Mali przedsiębiorcy chcąc zaoszczędzić, przechowują towar w swoim domu. Trudno sobie wyobrazić 4-osobową rodzinę i kartony z produktami na 40-60 m2. Zamieniając dom w magazyn dla swojego e-sklepu, pozbawiasz siebie i swoich najbliższych komfortu mieszkania. Często jedno pomieszczenie musisz przeznaczyć na przestrzeń magazynowym. Będzie to Twoja sypialnia czy pokój dziecka? Wybór jest trudny, pojawia się mnóstwo pytań, na które nie możesz znaleźć jednej dobrej odpowiedzi. Dom nigdy nie zastąpi Ci magazynu, nawet jeżeli dostrzegasz w tym ogromne oszczędności finansowe. Nie ważne czy mieszkasz na 60m2 czy zajmujesz piętrowy dom jednorodzinny. Zawsze decydując się na takie rozwiązanie, musisz poświęcić jakieś pomieszczenie na składowanie asortymentu. Nie oszukujmy się. Kupując, czy też budując dom, nie przewidziałeś opcji magazynowania licznej ilości towaru. Zatem nie masz na to odpowiednich warunków i możesz wierzyć lub nie, w ten sposób nie uda Ci się zaoszczędzić.
To może garaż lub piwnica?
Jesteś szczęściarzem, masz dom z dodatkowymi pomieszczeniami do przechowywania rzadziej używanych rzeczy. Myślisz sobie, przecież to idealne rozwiązanie! A co z samochodem? Myślisz, że gdy auto będzie stało na zewnątrz, narażając się na szkodliwy wpływ warunków atmosferycznych, nie nabawisz się szkód? Narazisz go na szybszą korozję i prędzej czy później będziesz musiał wydać pieniądze na jego naprawę. Otwierając sklep internetowy tracisz tę przestrzeń, w której wcześniej stały rowery, letni sprzęt sportowy i oczywiście samochód.
Ponadto warunki panujące w piwnicy, garażu i na strychu nie są najlepsze. Niska temperatura, wysoka wilgotność, pył i wszechobecny kurz. Nie chcesz chyba, aby Twoi klienci otrzymali od Ciebie zniszczony, uszkodzony czy zabrudzony produkt. Co więcej, wiele przedmiotów nie przetrwa w tak spartańskich warunkach. Kartonowe pudełka zaczną chłonąć wilgoć w okresie jesiennym, następnie będą pleśnieć i zbierać kurz. Elektronika zniszczy się już po pierwszej zimie, a wiele innych towarów może ulec deformacji z uwagi na nieodpowiednie warunki przechowywania.
Wynajem magazynu – racjonalne oszczędzanie
Trzeba znaleźć złoty środek. Nie dysponujesz odpowiednim budżetem, aby kupić lokal, w którym będziesz przechowywać towar. Twoje mieszkanie ma pozostać sferą prywatną, a garaż i piwnica nie są najlepszym miejscem do magazynowania. Jak zatem wyjść z tej sytuacji? Przechowywanie rzeczy proponują Sejfboksy. Są to boxy do wynajęcia o różnej powierzchni przystosowane do magazynowanie małej i większej ilości przedmiotów. Prywatni ludzie korzystają z nich podczas przeprowadzki, a także do garażowania swoich motorów, quadów i rowerów, których nie używają w okresie zimowym.
Firmy aranżują ich przestrzeń na archiwum oraz mini magazyny. W przypadku małych e-sklepów sprawdzają się idealnie. Magazyn do wynajęcia w Sejfboksach może mieć powierzchnię do 10 m2. Znajdzie się w nich miejsce na kartony z towarem, a nawet na regały, na których ułożysz sprzedawane przez Ciebie produkty. Takie rozwiązanie pozwoli Ci na swobodny dostęp do towaru, szybszą realizację zamówień i z pewnością przełoży się na zadowolenie klientów.
Ponadto boxy do wynajęcia są zamykane na indywidualne kody i są pod całodobową ochroną. Panują w nich optymalne warunki pod względem temperatury i wilgotności powietrza, a więc towar nie ulegnie zniszczeniu. Masz do nich stały dostęp, klient zamawia i dokonuje płatności, a Ty odbierasz produkt z magazynu i wysyłasz go do klienta. Prawda, że proste? Dodatkowo masz niczym nieograniczony dostęp do towaru przez 7 dni w tygodniu i 24h/dobę!