Perfekcyjny porządek w domu – Jak utrzymać i nie zwariować?
Zachowanie idealnego porządku w mieszkaniu wydaje się być niemożliwe? Ktoś powie, że wręcz przeciwnie – wystarczy regularnie sprzątać. Natomiast samo wytarcie kurzy, czy umycie podłogi nie będzie niosło ze sobą spektakularnego efektu, a druga kwestia – jak bardzo wytrwali w tym będziemy? Podpowiadamy, jak zachować porządek i przy okazji nie dać się zwariować!
-
Zasada 3xP
Chyba dla nikogo nie będzie zaskoczeniem, że powołamy się na znaną wszystkim Perfekcyjną Panią Domu – Małgorzatę Rozenek, która jest zwolenniczką tej zasady. „3 x P” – co to oznacza? Ważne, aby w mieszkaniu trzymać rzeczy, które są:
- Pożyteczne – których używamy na codzień
- Piękne – które ozdabiają nasze domy i mieszkania
- Pamiątkowe – stare zdjęcia, pamiątki z wakacji, ubranka po dziecku
Na te ostatnie warto przeznaczyć osobne pudełko, które możecie zrobić sami lub kupić gotowe w sklepie. Najlepiej postawić na ozdobne pudełko. Jeśli rzeczy jest więcej, warto dostawiać pudełka w tym samym wzorze. Stworzą one idealną kompozycję z resztą wyposażenia i dodatkowo ozdobią pomieszczenie. Dzięki temu, ważne rzeczy będą z Wami, ale już nie będą zawadzać na półkach czy w szafie.
-
Zasada 6×15
Ta zasada tyczy się sprzątania. Zamiast sprzątać 1-2 razy w tygodniu przez kilka godzin, sprzątajcie 6 dni w tygodniu po ok 15 min. Dzięki temu, możecie podzielić sobie sprzątanie na etapy – np. w poniedziałek wycieracie kurze i odkurzacie, we wtorek mycie podłogi, w środę mycie łazienki, itd. Przy tej zasadzie dobrze sprawdzi się planner – wystarczy jedna karta z rozpisanymi dniami i obowiązkami do zrobienia, którą możecie powiesić na drzwiach lodówki 😉. Tak, tak… Drzwi lodówki to takie magiczne miejsce dla domowych informacji. Chyba w każdym domu znajdziemy na nich mnóstwo „przypominajek” i innych ważnych wiadomości dla członków rodziny. Nie dziwne więc, że producenci wychodzą naprzeciw oczekiwaniom konsumenta i zaprojektowali już inteligentne lodówki z ekranem dotykowym.
-
Postaw na gadżety!
Obecnie na rynku można znaleźć wiele gadżetów, ułatwiających utrzymanie porządku – tyczy się to zarówno sprzątania, jak i przechowywania. Zainwestujcie np. w wieszaki z kilkoma uchwytami – świetnie się sprawdzą do powieszenia kilku par spodni. Zamiast ścierki do przecierania paprochów, kupcie szczoteczkę – nie dość, że przyjemniej się sprząta, to jeszcze ładniej się prezentuje przy zlewie. Bałagan w szufladach szybciej uporządkujecie dzięki specjalnym przegródkom – usystematyzują one sposób segregowania np. bielizny i różnych akcesoriów, np. paski, krawaty. Jak mówią, potrzeba jest matką wynalazków. A w dzisiejszym świecie pełnym ciekawych i co najważniejsze przydatnych gadżetów, każdy znajdzie coś praktycznego dla siebie. Dzięki nim utrzymanie ładu będzie jeszcze łatwiejsze!
-
Rozplanuj strefy
Często zdarza się, że nie odkładacie jakiejś rzeczy na swoje miejsce? Ten punkt jest właśnie dla Was. Zaplanujcie strefy: do pracy, do odpoczynku, do majsterkowania. Dzięki strefom przestaniecie zostawiać narzędzia czy dokumenty w kuchni czy na stole w jadalni. Przy wydzielaniu stref warto zaopatrzyć się w dodatkową, niewielką szafkę, w której będziecie trzymać np. segregatory – jeśli ma to być miejsce do pracy, kosmetyki – w przypadku strefy piękna dla Pań, czy narzędzia – w strefie majsterkowania. Pamiętajcie, że największy wizualny nieład powodują nawet te najdrobniejsze rzeczy, zostawione niby na chwilę na nie swoim miejscu. Nie wspominając już o nieustannym poszukiwaniu przedmiotu, który jak to zazwyczaj pod nosem mówimy – „przecież powinien tu być!”. Rozplanuj strefy z głową i nie przesadzaj z narzędziami. Im większa ilość, tym bardziej przemyślana powinna być aranżacja tych stref.
-
Łącz przedmioty w grupy
Punkt dość oczywisty, ale bardzo często omijany. Łącz w grupy przedmioty o tym samym lub podobnym zastosowaniu. Użyj do tego pudełek lub koszyczków – wyglądają one zdecydowanie ładniej, niż rzeczy stojące jeden obok drugiego. Jak pogrupujecie dane przedmioty, jest Waszą indywidualną kwestią – spójrzcie na to, co stoi na półkach i blatach, sukcesywnie je pogrupujcie i przypiszcie do konkretnych pudełek. Dla przykładu, wszelkie ładowarki i kable od telefonów możecie schować razem w pudełku, kosmetyki do włosów też ładniej będą wyglądały ułożone w koszyczku na półce 😉 System ten sprawdzi się w każdym pomieszczeniu. Warto także zrobić „rachunek sumienia” i zweryfikować, które przedmioty faktycznie są regularnie używane, a po które sięgacie tylko sezonowo. Te rzadko wykorzystywane zdecydowanie lepiej zmagazynować w bezpiecznym miejscu, aby zaoszczędzić przestrzeń i ilość pudełek bądź koszy.
-
Magazynuj to, co jest Ci potrzebne okazjonalnie
Kiedy zastosujecie się do powyższych rad, może się zdarzyć, że nazbierało Wam się pudełek z rzeczami, których używacie okazjonalnie. Jeśli macie piwnicę lub garaż, możecie je wykorzystać na ich przechowanie. Jeśli natomiast nie posiadacie ani piwnicy ani garażu lub też te miejsca wymagają przeorganizowania i uporządkowania – wybierzcie Sejfboksy. To magazyny samoobsługowe, w których przechowacie nie tylko pamiątki i rzeczy do których macie sentyment, ale też te których używanie sporadycznie, jak odzież czy różnego rodzaju przedmioty sezonowe – ozdoby świąteczne, sprzęty do różnych sportów. Sejfboksy oferują różne powierzchnie – od 1 m3 do 10 m2 – sami decydujecie, ile jest Wam potrzebne! Dzięki takim magazynom zyskacie więcej wolnej przestrzeni i łatwiej będzie Wam zachować idealny porządek.
Boksy magazynowe w Sosnowcu będą zdecydowanie lepszym rozwiązaniem niż przydomowy garaż czy piwnica. Dadzą gwarancję magazynowania przedmiotów w odpowiednich warunkach. Pomieszczenia są ogrzewane i panuje w nich optymalna wilgotność powietrza, dzięki czemu można w nich przechowywać nawet bardzo wrażliwe materiały. Jeśli szukasz miejsca na swoje pamiątki czy sezonowe przechowywanie ozdób bądź sprzętu sportowego, to sejfboksy będą idealnym rozwiązaniem. Dostęp do nich będziesz mieć przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu! Łatwo dotrzesz do magazynu z każdej dzielnicy Sosnowca. Nie ważne czy mieszkasz w dzielnicy Niwka, Józefów czy Milowice, łatwa komunikacja sprawi, że w każdej chwili szybko odbierzesz swoje rzeczy!